7 manieren om yoga blessures te voorkomen

7 manieren om yoga blessures te voorkomen

Er word soms wel eens gezegd dat yoga slecht voor je lichaam is, maar is dit wel het geval? yoga is totaal niet slecht voor je lichaam, als je het maar met de juiste voorbereiding doet. Om jezelf te beschermen tegen blessures heb ik hier 7 manieren om blessures te voorkomen.

  1. Opwarmen. Probeer om vroeg in de klas te verschijnen, en tijd neemt om tot rust te komen. Begin bij het stabiliseren van je ademhalingsbewustzijn. Vind je ritme en link je ademhaling aan simpele bewegingen zoals de pawanmuktasana series. Start met lichtelijk strekken, te diep en te snel strekken zal de spier onder spanning zetten en dat is niet wat we willen. 
  2. leer de basis principes. Er is een reden dat veel yoga vormen, zoals lyengar yoga, de basis principes benadrukken. Stel je voor wat er zou gebeuren met een hoog gebouw als de fundering slecht zou zijn. Leer om de asana onder de knie te krijgen met sterke lijnen en een goede basis. Als je de basis principes niet onder de knie hebt, heb je niet alleen kans op blessures maar mis je ook sommige voordelen die de asana bied
  3. Ben bewust van je ademhaling. tijdens de oefeningen, ben bewust van je ademhaling: het geeft je mentale en fysieke staat aan. Is je ademhaling lang en ritmisch of kort en grillig? Ben bewust van je ademhaling en verander deze indien nodig.
  4. Pas aan. Als je weet dat je hamstring enorm stroef is of dat je net een knie operatie hebt gehad, ben dan niet bang om hulpmiddelen te gebruiken of de oefening net wat lichter te doen. Stel je leraar op de hoogte als je een blessure hebt of iets dat je oefeningen beïnvloed. Wanneer iets niet goed voelt (wanneer het pijn doet of je ademhaling loopt niet meer ritmisch), doe dan een stap terug en vraag om hulp. 
  5. Oefen thuis. Tijdens een snel lopende klas, kunnen slecht uitgevoerde oefeningen een gewoonte worden. Thuis, heb je alle tijd om de oefeningen tot in de puntjes perfect uit te voeren en je asana te ontdekken. 
  6. Zet een stap terug. voor jaren, was ik een eerste rij's yoga student, tot dat ik me realiseerde dat ik meer leerde van verder weg zijn van de actie, dat maakt het makkelijker om mezelf te focussen. Type A personen, moeten voorzichtig zijn met competitief doen om hun doelen te bereiken. 
  7. Ken de boosdoener. het komische stripfiguur pogo is bekend om de tekst, "we have met the enemy and he is us". Dat geld ook bij yoga, de grootse obstakel is je ego. Niet perse het ego van eer of jezelf wat vinden, maar meer over een slecht zelfbeeld over personaliteit, gedachtes, verlangen, etc. Ga jij in een asana vanaf willfulness of mindfulness?

Je zult nu vast een aantal dingen herkennen van de bovenstaande punten. Het is heel belangrijk om de goede leraar en klas te kiezen, uiteindelijk ben jij verantwoordelijk voor jouw eigen yoga journey.