10 tips voor vechtsporters

10 simpele tips voor vechtsporters

Het beste advies is vaak het simpelste advies

het leven is complex. Net zoals de technieken, skills, instructies en veel meer dingen in het leven. Na al de training die je hebt gedaan (of niet gedaan).... Is het laatste wat je nodig hebt meer dingen die je hersenen in de war brengen en je afleiden van het gebruik maken van je meest natuurlijke wapen, INSTINCT.

Dus hier zijn 10 simpele tips die je helpen om je te focussen op een gevecht.

  1. Toewijding aan het gevecht. Je bent daar om te vechten, aan te vallen, killen, destroyen, en uiteindelijk te winnen. hou je het hele gevecht vast aan die mentaliteit en mindset. Ga niet vechten met de gedachten "we zien wel wat er gebeurd" ... Dat zijn nu de dingen die jou jezelf in twijfel laten trekken en de kansen om te verliezen doen vergroten. Er is een verschil tussen slim zijn en voorzichtig zijn. Het is oke om te observeren en te denken, maar aub-COMMIT
  2. Focus op het gene wat je moet doen. Land de stoot, ontwijk de counter, beweeg. Je moet je meer zorgen maken om wat je moet doen dan zorgen maken om pijn te krijgen of andere dingen. Geef jezelf niet teveel dingen om zorgen over te maken. Het is echt verspilde energie en tijd om zorgen te maken over dingen waar je geen invloed op hebt. Gewoon aanvallen, en dan bewegen. 
  3. Adem uit na elke stoot. Elke stoot zou een ademhaling moeten hebben. Dit maakt je sneller en krachtiger. Het helpt je ook om te relaxen en energie te besparen wat je ook helpt om een ritme te krijgen. Hou wel in de gaten dat dit een kleine uitademing moet zijn, geen luide huff of puff. 
  4. Adem wanneer je verdedigd. Adem wanneer je blokkeert, uitwijkt of slipt. Adem elke keer als je verdedigd zodat je lichaam volledige voordeel uit de "resting state" haalt. Haal adem in een rustige manier niet een panieke manier. 
  5. Loop, ga niet rennen. rondrennen en springen verspilt je energie. Beweeg naar je tegenstander toe, er vanaf of er om heen. Dit zal veel energie besparen, meer zelfvertrouwen geven en het zal nog steeds makkelijk zijn om in en uit het bereik te komen. 
  6. beweeg je elleboog in elke stoot. Het maakt niet uit of het een jab, rechter hand, linkse hoek, uppercut, hoofd of lichaam stoot is. Probeer je elleboog te bewegen in de stoot. Deze simpele tip maakt het makkelijk om je armen in een goede vorm te hebben met je elleboog die je pols ondersteunt en daardoor maximale kracht te behalen. Teveel mensen maken zich zorgen om de positie van hun vuist. Maar de vuist is zwak ondersteunt en brengt niet veel energie over als de rest van de arm hem niet ondersteunt. 
  7. Bedek nooit je ogen en laat je tegenstander nooit uit je zicht verdwijnen. Vermijd het duiken van je hoofd onder je tegenstander op een manier dat je de tegenstanders hoofd niet meer kan zien. Als je te dicht op elkaar staat en er flink wat slingert, probeer de tegenstander vast te pakken om hem te vinden. Sommige jongens doen het net op een andere manier dat ze altijd nog de tegenstander zijn borst zien, dit is ook een acceptabele manier. 
  8. Leun op je tegenstander. Deze tactiek werkt goed om je tegenstander moe te maken door hem stoten te laten geven zonder kracht. Hij verspilt dan ook energie om zijn balans weer te vinden. Natuurlijk kun je het niet opeens een sumo worstel wedstrijd maken, je moet nog steeds een aantal stoten geven als je deze techniek gebruikt. Deze tactiek werkt het beste als je groter, langer, sterkere benen hebt of even rust nodig hebt.
  9. Kijk uit voor de tegenstander zijn sterke hand: De meeste vechters hebben een sterke hand die al de schade doet. Let alleen op die kant en je ziet dat het bijna onmogelijk is voor de tegenstander om jou pijn te doen. Vaak zal je tegenstander stoppen met beide handen te gebruik, als je de mogelijkheid wegneemt om zijn sterke hand te gebruiken.
  10. maak een schijnbeweging naar het hoofd, en ga dan naar het lichaam (ook vice versa). Zo simpel maar toch elke keer effectief. Hoe inspannender en oncontroleerbaar het gevecht is, hoe makkelijker dit trucje werkt.